torsdag 2. juni 2011

Kristi Himmelfartsdag

Så var det fridag igjen, og jeg tok med kamera til Mosvannet. Det var mange fine motiver i dag, siden det nå er tiden for de små mer eller mindre nyfødte fugleungene. Jeg syns jeg fant så mange fine og gledet meg til å komme hjem og bearbeide bildene og så dele dem her med dere. Derfor ble skuffelsen min enorm da jeg mistet 654 bilder! Hvordan? Er ikke sikker på det, men de ble ikke overført til Mac´en og desverre var jeg litt kjapp med å formatere minnebrikken. Men men, jeg skal dra tilbake i helgen og ta nye bilder.
Men av de jeg klarte å overføre har jeg et knippe å dele med dere.
Det var mange hettemåker som holdt til i sivet, her er en voksen fugl som passer på

Ikke så lett å få tatt et bilde av en liten hettemåke, de ble godt voktet av sine foreldre, og var gjemt i sivet, men tålmodigheten betalte seg :o)

Jeg vet ikke om denne samler mat eller materialer til et reir..

Herlig positur av en toppdykker. Foten ser nesten ut som en ekte propell

Under mors beskyttende vinger... Jeg vet ikke om denne moren bare har en kylling, eller om hun har mistet de andre. Naturen kan være brutal...

Endelig fant jeg dem, små svanunger. Svanhild hadde 4 stk, 2 hvite og 2 grå. De er bare så utrolig søte...
Fremdeles utstyrt med mye tålmodighet ventet og ventet jeg, i håp om at disse to toppdykkerne skulle vise meg sine små..men det virket ikke som de hadde noen, det kom ingen svømmende ut som jeg kunne se. 

Men flere ender var på søndagstur med sine små, her en familie på en stein. Det finnes en rebell i alle familier, derfor står en med ryggen til...

Et annet søskenpar

Her er andemor stolt på tur med sine søte små..de har forresten en nusselig tynn piping..

Håper dere likte de bildene jeg har tatt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar