søndag 1. mai 2011

Siste dag i april

Dagen startet på Nærlandstranden, der en kråke fikk æren av å bli den første som ble foreviget

En nydelig linerle som poserte til meg, den var ikke redd kamera

Her og Fru Gravand leter etter noe godt

Nærbilde av Fru Gravand

Herr Gravand strekker litt på vingene

En måke flyr over steinene

To måker i frisk passiar...men jeg snakker ikke måkespråket...

En storskarv flyr lavt

Bilde av flygende Tjeld, det er en flott fugl!

Rogalands fylkesfugl, i all sin prakt, en flott vipe

Vipen i tangen, ikke vippetangen nei..

En flott,  men ukjent sommerfugl..kan være en admiral, men får det ikke helt til å stemme

En av de flotteste vaderne, en svarthalespove!

Utrolig elegant med sine lange ben og majestetiske holdning.

Uhyret i Loch Ness? Neida, bare Storskarven i vannet.

Storskarven på vei opp av vannet

En steinskvett

Rock pipit...kommer ikke på norske navnet..

Fra Nærlandsstranden kjørte jeg innom Nærbøparken. Og der satt disse to Kaiene. Synes de er flotte. Kanskje den ene er Frank Sinatra? Han har i hvert fall blue eyes...

Et bilde jeg er veldig fornøyd med, grågås i motlys

Grågås med refleksjon i vannet

Her må jeg melde pass, men kan være en kvinnelig mandarinand..

Nærbilde av grågåsen..er den ikke fin?

Fra grågås til gråtrost.

Hettemåke går inn for landing i vannet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar