tirsdag 3. mai 2011

Kom mai du skjønne milde

1.mai måtte jeg ut igjen og ta flere bilder. Startet ved Hafrsfjord, like ved avkjørsel til Sola, fra Madla veien. Men ikke så mye spennende der denne dagen, Bare Gunde og Svanhild som lå her. 

En herlig løvsanger som sang så fint til meg måtte også foreviges

Dette er nok en liten og søt fugl, tornirisk. Er den ikke nydelig?

En vader fant jeg, men måtte ned til Nærlandstranden igjen da riktignok. Dette er en rødstilk. 

Tjeld på vei ned til fjæren på jakt etter mat

Å finne sommerfugler i fjæren kan kanskje synes rart, men når jeg sier det er en admiral, da blir det kanskje mer logisk?

På vei hjem kom jeg forbi en mengde med sandsvaler. De holdt på å bygge reir i sandhauger like ved veien. Snakk om å bo i blokk :o)

Alle leilighetene har egen inngang, men bare toppleiligheten har kabel...
Dette var det for denne gangen. kanskje neste helg bringer flere spennende bilder. Da går turen til Danmark og Tyskland. Skal prøve å finne spennende motiver, kanskje ikke bare fugler, men andre ting også. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar